neděle, června 08, 2008

Fiji - cast druha

Po prijezdu na Taveuni jsem se ubytoval v Garden Island Resortu, ktery se nachazi primo u prulivu SomoSomo, odkud je to coby kamenem dohodil ke koralovemu utesu Rainbow Reef, kde jsem mel zacit delat muj potapecsky kurz. Na pokoji jsem byl s jednim mladym americanem, ktery ale druhy den odjel. Hotel byl plny americanu a navic, jak jsem zjistil, vsichni byli homosexualove :-). No jo, dobra ironie osudu :-).
Takze zpet k potapeni. Hned po prijezdu a check-inu v hotelu jsem si dosel do Diving office, kde se mne ujal sympaticky instruktor Taweke, ktery se uz 27 let potapi. Dostal jsem manual, ktery jsem musel nastudovat. Potapeni je vcelku veda, coz mi predtim nejak nedochazelo. Dalsi den jsme zacali naostro s potapenim, i kdyz zatim jen v bazenu pred hotelem. Ale i tak to byl pro me perfektni zazitek. Kdyz clovek poprve umele dycha pod vodou. No to se musi zazit. Takze odpoledne, po dokonceni bazenoveho dobrodruzstvi, jsem byl jiz velmi natesen na nasledujici den, nebot jsme meli jit na more. Pozdeji odpoledne jsem si jeste zadarmo pujcil kajak a projizdel se kolem pobrezi a pozoroval podvodni zivot. Ten vecer byla jeste u bazenu takova mala party, pripravena zamestnanci hotelu, kteri na ni predvadeli tradicni tance a zpev. Moc hezky.
Po ranu jsem se nasnidal a bezel nedockave za Tawekem. Vzal sem si neopren, BCD, SPG, first-stage regulator, second-stage reguator, masku, tank, atd. a presunul se ke brehu. Pak to zacalo. Plavali jsme asi 30 metru od brehu a ja poprve v zivote uvidel koraly. Jsem si pripadal jak v uplne jinem svete, takovem, ktery jsem ani netusil, ze existuje. Drive jsem videl mnoho dokumentarnich filmu o potapeni na koralech, samozrejme. Ale nijak jsem to nebral v potaz. Mozna take tim, ze jsem si myslel, ze to stejne v zivote na vlastni oci neuvidim. A ejhle. Nahle jsem videl ty stejne barevne koraly, ty stejne barevne rybky, kterych tam byly opravdu kvanta. A nestacil se divit. Prvni dva ponory jsem si ale prilis neuzil, co se tyka pozorovani podmorskeho zivota. To proto, ze jsem musel stale venovat pozornost potapeni jako takovemu. Kontrola buoyancy (asi vztlak - neznam cesky vyraz), equalizace (foukani do usi), cisteni masky pod vodou atd. Taktez jsme tam asi v hloubce 12 metru nacvicovali ruzne techniky, abych vedel co a jak v budoucnu. Ale stejne zazitek z prvnich 2 skutecnych nebazenovych ponoru byl fantasticky. A abych nezapomel, pri vstupu do vody pri druhem ponoru jsem asi pul metru pod sebou videl asi 2 metry dlouheho morskeho hada. Bilo-cerne pruhy. Taweke mi rekl, ze je velmi jedovaty, ale ze nekouse. Jen vyjimecne. Ale i tak jsem byl celkem posranej, protoze kdyz me videl, tak zastavil a ziral na me. Odpoledne jsem si opet pujcil kayak a jel se podivat na protejsi ostrov, asi 1 km vzdaleny.
Dalsi den jsme uz jeli poprve na svetove znamy Rainbow reef. Byl tam s nama jeste jeden american s manzelkou, ktery se stejne jako ja potapel. Byl vsak trosku zkusenejsi. Jsem se mu nemohl rovnat, kdyz mel na konte uz skoro 700 ponoru. Naskakali jsme do vody.Co nejdrive jsme se museli dostat ke dnu, nebot u hladiny byl velice silny proud. Takze v hloubce kolem 19 metru jsme se nechali unaset proudem (driftove potapeni) a jako dva kosmonauti ve stavu beztize jsme pozorovali ten nadherny zivot vyzivovany temi silnymi proudy, ktere rybkam a koralum prinaseji ziviny. Prave kvuli temto proudum je Rainbow reef tak bohatym koralovym utesem. Ten Amik mi rikal, ze je to nejlepsi misto na svete, dle nej. Dokonce pry lepsi nez Great Barrier Reef v Australii. Na prvni dva ponory jsem si koupil podvodni fotacek, takze doufam, ze fotky budou OK. Tim pro mne potapeni melo skoncit, ale Taweke byl na me tak hodny, ze mi nabidl dalsi den 2 ponory zadarmo :-). Samozrejme jsem neodmitnul. Nejenom, ze jsem usetril 150 dolaru, ale take jsem pri poslednim (6tem) ponoru uvidel zraloky. Yeees.. konecne. Sice jen dva, ale zato ten druhy z nich byl pekny macek. Odhaduji kolem 3 metru. A to byl asi pro me nejvetsi zivotni zazitek. Takze rozhodne nelituji penez, ktere me to stalo. Potapeni se mi zalibilo a uz se tesim az si zase nekam zajedu :-).
Z Taveuni jsem odjel trajektem, na kterem jsem stravil celych 18 hodin! Po prijezdu do Suvy, jsem se ubytoval ve stejnem hostelu jako predtim. Tam jsem pobyl 3 dny a nyni jsem zpatky na zapadnim pobrezi u mesta Nadi.
Zitra to cele konci a ja balim svy svestky a fidlatka. Taktez mam zitra odpoledne po priletu do Soulu sraz s Ginou, se kterou jsem studoval v Queenstownu. Pozvala me na noc k nim domu, coz se celkem hodi :-).
No a to je konec meho 8mi mesicniho pohadkoveho pribehu :-), ktery, jak verim, neni posledni :-)

Diky za trpelivost pri cteni mych clanku

Uvidime se v Praze.
Z Fiji zdravi Honzaaa

1 komentář:

  1. Anonymní22:18

    Ahoj! Musím říct, že máš super stránky, Tvoje články se skvěle čtou a je to perfektní relax... samozřejmě že bych to tady radši zažila naživo.. škoda že už letíš domů :))
    lolipko@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

 
Egirls4you.com - Free and Nude Live Erotic Video Chat